PERSONVERN

Last updated September 25, 2022

Denne personvernerklæringen for Amarin AS (“Selskap”, “vi”, “oss” eller “vår”), beskriver hvordan og hvorfor vi kan samle inn, lagre, bruke og/eller dele (“behandle”) informasjonen din når du bruke tjenestene våre (“Tjenester”), for eksempel når du:
Besøk vår nettside på http://www.amarin.no, eller en hvilken som helst nettside av oss som lenker til denne personvernerklæringen

Ta kontakt med oss på andre relaterte måter, inkludert salg, markedsføring eller arrangementer
Spørsmål eller bekymringer? Å lese denne personvernerklæringen vil hjelpe deg å forstå dine personvernrettigheter og valg. Hvis du ikke er enig med våre retningslinjer og praksis, vennligst ikke bruk tjenestene våre. Hvis du fortsatt har spørsmål eller bekymringer, vennligst kontakt oss på arne@amarin.no.

OPPSUMMERING AV NØKKELPUNKTER
Dette sammendraget gir nøkkelpunkter fra vår personvernerklæring, men du kan finne ut mer om alle disse emnene ved å klikke på lenken etter hvert nøkkelpunkt eller ved å bruke innholdsfortegnelsen nedenfor for å finne delen du leter etter. Du kan også klikke her for å gå direkte til innholdsfortegnelsen vår.
Hvilke personopplysninger behandler vi? Når du besøker, bruker eller navigerer i tjenestene våre, kan vi behandle personopplysninger avhengig av hvordan du samhandler med Amarin AS og tjenestene, valgene du tar, og produktene og funksjonene du bruker. Klikk her for å lære mer.
Behandler vi noen sensitive personopplysninger? Vi behandler ikke sensitive personopplysninger.
Mottar vi informasjon fra tredjeparter? Vi kan motta informasjon fra offentlige databaser, markedsføringspartnere, sosiale medieplattformer og andre eksterne kilder. Klikk her for å lære mer.
Hvordan behandler vi informasjonen din? Vi behandler informasjonen din for å tilby, forbedre og administrere tjenestene våre, kommunisere med deg, for sikkerhet og forebygging av svindel, og for å overholde loven. Vi kan også behandle opplysningene dine til andre formål med ditt samtykke. Vi behandler opplysningene dine kun når vi har en gyldig juridisk grunn til å gjøre det.
I hvilke situasjoner og med hvilke typer parter deler vi personopplysninger? Vi kan dele informasjon i spesifikke situasjoner og med spesifikke kategorier av tredjeparter.
Hvordan holder vi informasjonen din trygg? Vi har organisatoriske og tekniske prosesser og prosedyrer på plass for å beskytte personopplysningene dine. Imidlertid kan ingen elektronisk overføring over internett eller informasjonslagringsteknologi garanteres å være 100 % sikker, så vi kan ikke love eller garantere at hackere, nettkriminelle eller andre uautoriserte tredjeparter ikke vil være i stand til å beseire sikkerheten vår og feilaktig innsamling, tilgang , stjele eller endre informasjonen din.
Hva er dine rettigheter? Avhengig av hvor du befinner deg geografisk, kan gjeldende personvernlovgivning bety at du har visse rettigheter angående din personlige informasjon.
Hvordan utøver du dine rettigheter? Den enkleste måten å utøve dine rettigheter på er ved å fylle ut vårt forespørselsskjema for registrerte som er tilgjengelig her, eller ved å kontakte oss. Vi vil vurdere og handle etter enhver forespørsel i samsvar med gjeldende databeskyttelseslover.
Vil du lære mer om hva Amarin AS gjør med all informasjon vi samler inn?
INNHOLDSFORTEGNELSE
1. HVILKEN INFORMASJON INNSAMLER VI?
Personal information you disclose to us

Kort sagt: Vi samler inn personlig informasjon som du gir oss.

Vi samler inn personopplysninger som du frivillig oppgir til oss når du registrerer deg på tjenestene, uttrykker interesse for å få informasjon om oss eller produktene og tjenestene våre, når du deltar i aktiviteter på tjenestene, eller på annen måte når du kontakter oss.

Personlig informasjon gitt av deg. Personopplysningene vi samler inn avhenger av konteksten for interaksjonene dine med oss og tjenestene, valgene du tar og produktene og funksjonene du bruker. Personopplysningene vi samler inn kan omfatte følgende:

  • navn
  • telefonnummer
  • e-post adresse
  • postadresser
  • brukernavn
  • passord
  • kontaktpreferanser
  • faktureringsadresser
  • Vi behandler ikke sensitiv informasjon.
All personlig informasjon som du oppgir til oss må være sann, fullstendig og nøyaktig, og du må varsle oss om eventuelle endringer i slik personlig informasjon.
  • Informasjon samlet inn automatisk

Kort sagt: Noe informasjon – for eksempel Internett-protokolladressen din (IP) og/eller nettleser- og enhetsegenskaper – samles inn automatisk når du besøker tjenestene våre.

Vi samler automatisk inn viss informasjon når du besøker, bruker eller navigerer i tjenestene. Denne informasjonen avslører ikke din spesifikke identitet (som navnet ditt eller kontaktinformasjonen din), men kan inkludere enhets- og bruksinformasjon, slik som IP-adressen din, nettleser- og enhetsegenskaper, operativsystem, språkpreferanser, henvisnings-URLer, enhetsnavn, land, plassering , informasjon om hvordan og når du bruker tjenestene våre, og annen teknisk informasjon. Denne informasjonen er primært nødvendig for å opprettholde sikkerheten og driften av tjenestene våre, og for våre interne analyser og rapporteringsformål.

Som mange bedrifter samler vi også inn informasjon gjennom informasjonskapsler og lignende teknologier.

Informasjonen vi samler inn inkluderer:

  • Logg og bruksdata. Logg- og bruksdata er tjenesterelatert, diagnostisk, bruks- og ytelsesinformasjon serverne våre samler inn automatisk når du får tilgang til eller bruker tjenestene våre og som vi registrerer i loggfiler. Avhengig av hvordan du samhandler med oss, kan disse loggdataene inkludere IP-adressen din, enhetsinformasjon, nettlesertype og innstillinger og informasjon om aktiviteten din i tjenestene (for eksempel dato-/tidsstemplene knyttet til bruken din, sider og filer som er sett på , søk og andre handlinger du utfører, for eksempel hvilke funksjoner du bruker), informasjon om enhetshendelser (som systemaktivitet, feilrapporter (noen ganger kalt «krasjdumper») og maskinvareinnstillinger).
  • Enhetsdata. Vi samler inn enhetsdata som informasjon om din datamaskin, telefon, nettbrett eller annen enhet du bruker for å få tilgang til tjenestene. Avhengig av enheten som brukes, kan disse enhetsdataene inkludere informasjon som din IP-adresse (eller proxy-server), enhets- og applikasjonsidentifikasjonsnumre, plassering, nettlesertype, maskinvaremodell, Internett-leverandør og/eller mobiloperatør, operativsystem og informasjon om systemkonfigurasjon.
  • Stedsdata. Vi samler inn plasseringsdata som informasjon om enhetens plassering, som kan være enten presis eller upresis. Hvor mye informasjon vi samler inn avhenger av typen og innstillingene til enheten du bruker for å få tilgang til tjenestene. For eksempel kan vi bruke GPS og andre teknologier for å samle inn geolokaliseringsdata som forteller oss din nåværende posisjon (basert på din IP-adresse). Du kan velge bort å la oss samle inn denne informasjonen enten ved å nekte tilgang til informasjonen eller ved å deaktivere posisjonsinnstillingen på enheten din. Men hvis du velger å velge bort, kan det hende du ikke kan bruke visse aspekter av tjenestene.
Informasjon samlet inn fra andre kilder

Kort sagt: Vi kan samle inn begrensede data fra offentlige databaser, markedsføringspartnere, sosiale medieplattformer og andre eksterne kilder.

For å forbedre vår evne til å tilby relevant markedsføring, tilbud og tjenester til deg og oppdatere registrene våre, kan vi innhente informasjon om deg fra andre kilder, for eksempel offentlige databaser, felles markedsføringspartnere, tilknyttede programmer, dataleverandører, sosiale medieplattformer , og fra andre tredjeparter. Denne informasjonen inkluderer postadresser, stillingsbetegnelser, e-postadresser, telefonnumre, hensiktsdata (eller brukeratferdsdata), Internett-protokoll (IP)-adresser, sosiale medieprofiler, nettadresser for sosiale medier og tilpassede profiler, for målrettet annonsering og arrangement. forfremmelse. Hvis du samhandler med oss ​​på en sosial medieplattform ved å bruke din sosiale mediekonto (f.eks. Facebook eller Twitter), mottar vi personlig informasjon om deg som navn, e-postadresse og kjønn. All personlig informasjon som vi samler inn fra din sosiale mediekonto avhenger av personverninnstillingene for din sosiale mediekonto.

2. HVORDAN BEHANDLER VI INFORMASJONEN DIN?

Kort sagt: Vi behandler informasjonen din for å tilby, forbedre og administrere tjenestene våre, kommunisere med deg, for sikkerhet og forebygging av svindel, og for å overholde loven. Vi kan også behandle opplysningene dine til andre formål med ditt samtykke.

  • Vi behandler personopplysningene dine av en rekke årsaker, avhengig av hvordan du samhandler med tjenestene våre, inkludert:
    For å lette kontooppretting og autentisering og på annen måte administrere brukerkontoer. Vi kan behandle informasjonen din slik at du kan opprette og logge på kontoen din, samt holde kontoen din i orden.
  • For å sende administrativ informasjon til deg. Vi kan behandle informasjonen din for å sende deg detaljer om våre produkter og tjenester, endringer i våre vilkår og retningslinjer og annen lignende informasjon.
  • For å be om tilbakemelding. Vi kan behandle informasjonen din når det er nødvendig for å be om tilbakemelding og for å kontakte deg om din bruk av tjenestene våre.
  • For å sende deg markedsførings- og salgsfremmende kommunikasjon. Vi kan behandle personopplysningene du sender til oss for våre markedsføringsformål, hvis dette er i samsvar med dine markedsføringspreferanser. Du kan når som helst velge bort markedsførings-e-postene våre. For mer informasjon, se “HVA ER DINE PERSONVERNSRETTIGHETER?” under).
  • For å levere målrettet annonsering til deg. Vi kan behandle informasjonen din for å utvikle og vise personlig tilpasset innhold og annonsering skreddersydd for dine interesser, plassering og mer.
  • For å identifisere brukstrender. Vi kan behandle informasjon om hvordan du bruker tjenestene våre for å bedre forstå hvordan de brukes, slik at vi kan forbedre dem.
  • For å bestemme effektiviteten til våre markedsførings- og reklamekampanjer. Vi kan behandle informasjonen din for å bedre forstå hvordan vi tilbyr markedsførings- og reklamekampanjer som er mest relevante for deg.
  • For å redde eller beskytte en persons vitale interesser. Vi kan behandle informasjonen din når det er nødvendig for å redde eller beskytte en persons vitale interesser, for eksempel for å forhindre skade.
3. HVILKE JURIDISKE GRUNNLAG STYR VI PÅ FOR Å BEHANDLE INFORMASJONEN DIN?

Kort sagt: Vi behandler kun personopplysningene dine når vi mener det er nødvendig og vi har en gyldig juridisk grunn (dvs. juridisk grunnlag) for å gjøre det i henhold til gjeldende lov, for eksempel med ditt samtykke, for å overholde lover, for å gi deg tjenester for å inngå eller oppfylle våre kontraktsmessige forpliktelser, for å beskytte dine rettigheter, eller for å oppfylle våre legitime forretningsinteresser.

Hvis du befinner deg i EU eller Storbritannia, gjelder denne delen for deg.

  • General Data Protection Regulation (GDPR) og UK GDPR krever at vi forklarer de gyldige juridiske grunnlagene vi stoler på for å behandle personopplysningene dine. Som sådan kan vi stole på følgende juridiske grunnlag for å behandle personopplysningene dine:
    Samtykke. Vi kan behandle opplysningene dine hvis du har gitt oss tillatelse (dvs. samtykke) til å bruke din personlige informasjon til et bestemt formål. Du kan når som helst trekke tilbake samtykket ditt. Klikk her for å lære mer.
  • Utførelse av en kontrakt. Vi kan behandle dine personopplysninger når vi mener det er nødvendig for å oppfylle våre kontraktsmessige forpliktelser overfor deg, inkludert å levere våre tjenester eller på din forespørsel før vi inngår en kontrakt med deg.
  • Legitime interesser. Vi kan behandle opplysningene dine når vi mener det er rimelig nødvendig for å oppnå våre legitime forretningsinteresser og disse interessene ikke veier tyngre enn dine interesser og grunnleggende rettigheter og friheter. For eksempel kan vi behandle personopplysningene dine for noen av formålene beskrevet for å:
  • Send brukere informasjon om spesialtilbud og rabatter på våre produkter og tjenester
  • Utvikle og vise personlig tilpasset og relevant reklameinnhold for våre brukere
  • Analyser hvordan tjenestene våre brukes, slik at vi kan forbedre dem for å engasjere og beholde brukere
  • Støtt våre markedsføringsaktiviteter
  • Forstå hvordan brukerne våre bruker produktene og tjenestene våre, slik at vi kan forbedre brukeropplevelsen
  • Juridiske forpliktelser. Vi kan behandle opplysningene dine der vi mener det er nødvendig for å overholde våre juridiske forpliktelser, for eksempel å samarbeide med et rettshåndhevende organ eller reguleringsbyrå, utøve eller forsvare våre juridiske rettigheter, eller avsløre informasjonen din som bevis i rettssaker der vi er involvert.
  • Vitale interesser. Vi kan behandle informasjonen din der vi mener det er nødvendig for å beskytte dine vitale interesser eller de vitale interessene til en tredjepart, for eksempel situasjoner som involverer potensielle trusler mot sikkerheten til en person.
Hvis du befinner deg i Canada, gjelder denne delen for deg.

Vi kan behandle opplysningene dine hvis du har gitt oss spesifikk tillatelse (dvs. uttrykkelig samtykke) til å bruke din personlige informasjon til et bestemt formål, eller i situasjoner der tillatelsen din kan utledes (dvs. underforstått samtykke). Du kan når som helst trekke tilbake samtykket ditt. Klikk her for å lære mer.

I noen unntakstilfeller kan vi i henhold til gjeldende lov ha lov til å behandle informasjonen din uten ditt samtykke, inkludert for eksempel:
Hvis innsamlingen åpenbart er i en enkeltpersons interesse og samtykke ikke kan innhentes i tide

  • For etterforskning og svindeloppdagelse og forebygging
  • For forretningstransaksjoner forutsatt at visse betingelser er oppfylt
  • Hvis det er inneholdt i en vitneforklaring og innsamlingen er nødvendig for å vurdere, behandle eller avgjøre et forsikringskrav
  • For å identifisere skadde, syke eller avdøde personer og kommunisere med pårørende
  • Hvis vi har rimelig grunn til å tro at en person har vært, er eller kan være et offer for økonomisk misbruk
  • Hvis det er rimelig å forvente at innsamling og bruk med samtykke vil kompromittere tilgjengeligheten eller nøyaktigheten til informasjonen, og innsamlingen er rimelig for formål knyttet til etterforskning av brudd på en avtale eller brudd på lovene i Canada eller en provins
  • Hvis avsløring er nødvendig for å overholde en stevning, kjennelse, rettskjennelse eller rettens regler knyttet til produksjon av journaler
  • Hvis den ble produsert av en person i løpet av deres ansettelse, virksomhet eller yrke og samlingen er i samsvar med formålene som informasjonen ble produsert for
  • Hvis samlingen utelukkende er til journalistiske, kunstneriske eller litterære formål
  • Dersom informasjonen er offentlig tilgjengelig og er spesifisert av forskriften
4. NÅR OG MED HVEM DELER VI DIN PERSONLIGE INFORMASJON?

Kort sagt: Vi kan dele informasjon i spesifikke situasjoner beskrevet i denne delen og/eller med følgende kategorier av tredjeparter.

Leverandører, konsulenter og andre tredjeparts tjenesteleverandører. Vi kan dele dine data med tredjepartsleverandører, tjenesteleverandører, kontraktører eller agenter (“tredjeparter”) som utfører tjenester for oss eller på våre vegne og krever tilgang til slik informasjon for å utføre dette arbeidet. Vi har kontrakter på plass med våre tredjeparter, som er utformet for å bidra til å beskytte din personlige informasjon. Dette betyr at de ikke kan gjøre noe med din personlige informasjon med mindre vi har bedt dem om å gjøre det. De vil heller ikke dele din personlige informasjon med andre organisasjoner enn oss. De forplikter seg også til å beskytte dataene de har på våre vegne og å beholde dem i den perioden vi instruerer. Kategoriene av tredjeparter vi kan dele personlig informasjon med er som følger:

  • Annonsenettverk
  • Tilknyttede markedsføringsprogrammer
  • Sosiale nettverk
Vi kan også trenge å dele din personlige informasjon i følgende situasjoner:
  • Virksomhetsoverdragelser. Vi kan dele eller overføre informasjonen din i forbindelse med, eller under forhandlinger om, enhver fusjon, salg av selskapets eiendeler, finansiering eller oppkjøp av hele eller deler av virksomheten vår til et annet selskap.
  • Tilknyttede selskaper. Vi kan dele informasjonen din med våre tilknyttede selskaper, i så fall vil vi kreve at disse tilknyttede selskapene overholder denne personvernerklæringen. Tilknyttede selskaper inkluderer vårt morselskap og eventuelle datterselskaper, joint venture-partnere eller andre selskaper som vi kontrollerer eller som er under felles kontroll med oss.
5. HVA ER VÅR STILLING TIL TREDJEPARTS NETTSTEDER?

Kort sagt: Vi er ikke ansvarlige for sikkerheten til informasjon som du deler med tredjeparter som vi kan koble til eller som annonserer på tjenestene våre, men ikke er tilknyttet tjenestene våre.

Tjenestene kan lenke til tredjeparts nettsteder, nettjenester eller mobilapplikasjoner og/eller inneholde annonser fra tredjeparter som ikke er tilknyttet oss og som kan lenke til andre nettsteder, tjenester eller applikasjoner. Følgelig gir vi ingen garanti angående slike tredjeparter, og vi vil ikke være ansvarlige for tap eller skade forårsaket av bruk av slike tredjeparts nettsteder, tjenester eller applikasjoner. Inkluderingen av en lenke til en tredjeparts nettside, tjeneste eller applikasjon innebærer ikke en godkjenning fra oss. Vi kan ikke garantere sikkerheten og personvernet til data du gir til noen tredjeparter. Eventuelle data som samles inn av tredjeparter dekkes ikke av denne personvernerklæringen. Vi er ikke ansvarlige for innholdet eller personvern og sikkerhetspraksis og retningslinjer for tredjeparter, inkludert andre nettsteder, tjenester eller applikasjoner som kan være koblet til eller fra tjenestene. Du bør gjennomgå retningslinjene til slike tredjeparter og kontakte dem direkte for å svare på spørsmålene dine.

6. BRUKER VI COOKIES OG ANDRE SPORINGSTEKNOLOGIER?

Kort sagt: Vi kan bruke informasjonskapsler og andre sporingsteknologier for å samle inn og lagre informasjonen din.

Vi kan bruke informasjonskapsler og lignende sporingsteknologier (som web beacons og piksler) for å få tilgang til eller lagre informasjon. Spesifikk informasjon om hvordan vi bruker slike teknologier og hvordan du kan nekte visse informasjonskapsler er angitt i vår informasjonskapselerklæring.

7. HVORDAN HÅNDTER VI DINE SOSIAL PÅLOGGNINGER?

Kort sagt: Hvis du velger å registrere deg eller logge på tjenestene våre med en konto på sosiale medier, kan vi ha tilgang til visse opplysninger om deg.

Tjenestene våre gir deg muligheten til å registrere deg og logge på ved hjelp av tredjeparts kontoopplysninger for sosiale medier (som Facebook- eller Twitter-påloggingene dine). Der du velger å gjøre dette, vil vi motta viss profilinformasjon om deg fra leverandøren av sosiale medier. Profilinformasjonen vi mottar kan variere avhengig av den aktuelle sosiale medieleverandøren, men vil ofte inkludere navn, e-postadresse, venneliste og profilbilde, samt annen informasjon du velger å offentliggjøre på en slik sosial medieplattform.

Vi vil bruke informasjonen vi mottar kun til formålene som er beskrevet i denne personvernerklæringen eller som på annen måte er tydeliggjort for deg på de relevante tjenestene. Vær oppmerksom på at vi ikke kontrollerer, og er ikke ansvarlige for, annen bruk av din personlige informasjon av tredjepartsleverandøren av sosiale medier. Vi anbefaler at du går gjennom personvernerklæringen deres for å forstå hvordan de samler inn, bruker og deler din personlige informasjon, og hvordan du kan angi personvernpreferansene dine på nettstedene og appene deres.

8. HVOR LENGE OPPBEVARER VI INFORMASJONEN DIN?
Kort sagt: Vi oppbevarer informasjonen din så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålene som er beskrevet i denne personvernerklæringen, med mindre annet kreves av loven.

Vi vil bare beholde dine personopplysninger så lenge det er nødvendig for formålene som er angitt i denne personvernerklæringen, med mindre en lengre oppbevaringsperiode er påkrevd eller tillatt ved lov (som skatt, regnskap eller andre juridiske krav). Ingen hensikt i denne kunngjøringen vil kreve at vi oppbevarer din personlige informasjon i mer enn tolv (12) måneder etter oppsigelsen av brukerens konto.

Når vi ikke har noe pågående legitimt forretningsbehov for å behandle dine personopplysninger, vil vi enten slette eller anonymisere slik informasjon, eller, hvis dette ikke er mulig (for eksempel fordi din personlige informasjon har blitt lagret i sikkerhetskopiarkiver), vil vi sikkert lagre din personlige informasjon og isolere den fra eventuell videre behandling inntil sletting er mulig.

9. HVORDAN OPPBEVARER VI INFORMASJONEN DIN SIKKER?

Kort sagt: Vi tar sikte på å beskytte personopplysningene dine gjennom et system med organisatoriske og tekniske sikkerhetstiltak.

Vi har implementert passende og rimelige tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak designet for å beskytte sikkerheten til all personlig informasjon vi behandler. Til tross for våre sikkerhetstiltak og innsats for å sikre informasjonen din, kan ingen elektronisk overføring over Internett eller informasjonslagringsteknologi garanteres å være 100 % sikker, så vi kan ikke love eller garantere at hackere, nettkriminelle eller andre uautoriserte tredjeparter ikke vil bli i stand til å beseire sikkerheten vår og på feilaktig måte samle inn, få tilgang til, stjele eller endre informasjonen din. Selv om vi vil gjøre vårt beste for å beskytte din personlige informasjon, er overføring av personlig informasjon til og fra tjenestene våre på egen risiko. Du bør kun få tilgang til tjenestene i et sikkert miljø.

10. HVA ER DINE PERSONVERN?

Kort sagt: I noen regioner, som Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS), Storbritannia (Storbritannia) og Canada, har du rettigheter som gir deg større tilgang til og kontroll over personopplysningene dine. Du kan se gjennom, endre eller avslutte kontoen din når som helst.

I noen regioner (som EØS, Storbritannia og Canada) har du visse rettigheter i henhold til gjeldende databeskyttelseslover. Disse kan inkludere retten (i) til å be om tilgang og få en kopi av din personlige informasjon, (ii) å be om retting eller sletting; (iii) å begrense behandlingen av dine personlige opplysninger; og (iv) hvis aktuelt, til dataportabilitet. Under visse omstendigheter kan du også ha rett til å protestere mot behandlingen av dine personopplysninger. Du kan komme med en slik forespørsel ved å kontakte oss ved å bruke kontaktdetaljene som er oppgitt i avsnittet “HVORDAN KAN DU KONTAKTE OSS OM DENNE MELDINGEN?” under.

Vi vil vurdere og handle etter enhver forespørsel i samsvar med gjeldende databeskyttelseslover.

Hvis du befinner deg i EØS eller Storbritannia og du mener at vi behandler personopplysningene dine ulovlig, har du også rett til å klage til din lokale tilsynsmyndighet for databeskyttelse. Du finner kontaktinformasjonen deres her: https://ec.europa.eu/justice/data-protection/bodies/authorities/index_en.htm.

Hvis du befinner deg i Sveits, er kontaktinformasjonen til databeskyttelsesmyndighetene tilgjengelig her: https://www.edoeb.admin.ch/edoeb/en/home.html.

Tilbaketrekking av ditt samtykke: Hvis vi stoler på ditt samtykke til å behandle dine personopplysninger, som kan være uttrykkelig og/eller underforstått samtykke avhengig av gjeldende lov, har du rett til å trekke tilbake samtykket ditt når som helst. Du kan trekke tilbake samtykket ditt når som helst ved å kontakte oss ved å bruke kontaktdetaljene som er oppgitt i seksjonen “HVORDAN KAN DU KONTAKTE OSS OM DENNE MELDINGEN?” under.

Vær imidlertid oppmerksom på at dette ikke vil påvirke lovligheten av behandlingen før den trekkes tilbake, og heller ikke, når gjeldende lov tillater det, vil det påvirke behandlingen av dine personopplysninger utført i avhengighet av andre lovlige behandlingsgrunner enn samtykke.

Velge bort markedsførings- og salgsfremmende kommunikasjon: Du kan når som helst melde deg av markedsførings- og salgsfremmende kommunikasjon ved å klikke på avmeldingslinken i e-postene vi sender, eller ved å kontakte oss ved å bruke detaljene som er oppgitt i avsnittet «HVORDAN KAN DU KONTAKTE OSS OM DENNE MELDINGEN?” under. Du vil da bli fjernet fra markedsføringslistene. Vi kan imidlertid fortsatt kommunisere med deg – for eksempel for å sende deg tjenesterelaterte meldinger som er nødvendige for administrasjon og bruk av kontoen din, for å svare på tjenesteforespørsler eller for andre ikke-markedsføringsformål.

Kontoinformasjon
Hvis du til enhver tid ønsker å se gjennom eller endre informasjonen i kontoen din eller avslutte kontoen din, kan du:
  • Logg på kontoinnstillingene og oppdater brukerkontoen din.
  • Kontakt oss ved å bruke kontaktinformasjonen som er oppgitt.

På din forespørsel om å avslutte kontoen din, vil vi deaktivere eller slette kontoen din og informasjon fra våre aktive databaser. Vi kan imidlertid beholde noe informasjon i filene våre for å forhindre svindel, feilsøke problemer, hjelpe til med undersøkelser, håndheve våre juridiske vilkår og/eller overholde gjeldende juridiske krav.

Informasjonskapsler og lignende teknologier: De fleste nettlesere er satt til å akseptere informasjonskapsler som standard. Hvis du foretrekker det, kan du vanligvis velge å sette nettleseren din til å fjerne informasjonskapsler og å avvise informasjonskapsler. Hvis du velger å fjerne informasjonskapsler eller avvise informasjonskapsler, kan dette påvirke visse funksjoner eller tjenester i tjenestene våre. For å velge bort interessebasert annonsering fra annonsører på våre tjenester, besøk http://www.aboutads.info/choices/.

Hvis du har spørsmål eller kommentarer om dine personvernrettigheter, kan du sende oss en e-post til arne@amarin.no.

11. KONTROLLER FOR FUNKSJONER FOR IKKE-SPORING
De fleste nettlesere og enkelte mobiloperativsystemer og mobilapplikasjoner inkluderer en Do-Not-Track (“DNT”)-funksjon eller -innstilling du kan aktivere for å signalisere at personvernpreferansen din ikke skal ha data om nettlesingsaktivitetene dine overvåket og samlet inn. På dette stadiet er ingen enhetlig teknologistandard for gjenkjenning og implementering av DNT-signaler ferdigstilt. Som sådan reagerer vi for øyeblikket ikke på DNT-nettlesersignaler eller noen annen mekanisme som automatisk kommuniserer ditt valg om ikke å bli sporet online. Hvis det vedtas en standard for nettsporing som vi må følge i fremtiden, vil vi informere deg om denne praksisen i en revidert versjon av denne personvernerklæringen.
12. HAR CALIFORNIA-BEBOERE SPESIFIKKE PERSONVERN?

Kort sagt: Ja, hvis du er bosatt i California, gis du spesifikke rettigheter angående tilgang til personopplysningene dine.

California Civil Code Section 1798.83, også kjent som “Shine The Light”-loven, tillater våre brukere som er bosatt i California å be om og motta fra oss, en gang i året og gratis, informasjon om kategorier av personlig informasjon (hvis noen) vi utlevert til tredjeparter for direkte markedsføringsformål og navn og adresser til alle tredjeparter som vi delte personopplysninger med i det umiddelbart foregående kalenderåret. Hvis du er bosatt i California og ønsker å komme med en slik forespørsel, vennligst send forespørselen din skriftlig til oss ved å bruke kontaktinformasjonen nedenfor.

Hvis du er under 18 år, bor i California og har en registrert konto hos Tjenestene, har du rett til å be om fjerning av uønskede data som du legger ut offentlig på Tjenestene. For å be om fjerning av slike data, vennligst kontakt oss ved å bruke kontaktinformasjonen nedenfor og inkludere e-postadressen knyttet til kontoen din og en erklæring om at du bor i California. Vi vil sørge for at dataene ikke vises offentlig på tjenestene, men vær oppmerksom på at dataene kanskje ikke blir fullstendig eller fullstendig fjernet fra alle våre systemer (f.eks. sikkerhetskopier osv.).

13. GJØR VI OPPDATERINGER AV DENNE MELDINGEN?

Kort sagt: Ja, vi oppdaterer denne merknaden etter behov for å overholde relevante lover.

Vi kan oppdatere denne personvernerklæringen fra tid til annen. Den oppdaterte versjonen vil bli indikert med en oppdatert “Revidert”-dato, og den oppdaterte versjonen vil tre i kraft så snart den er tilgjengelig. Hvis vi gjør vesentlige endringer i denne personvernerklæringen, kan vi varsle deg enten ved tydelig å legge ut en melding om slike endringer eller ved å sende deg et varsel direkte. Vi oppfordrer deg til å lese denne personvernerklæringen ofte for å bli informert om hvordan vi beskytter informasjonen din.

14. HVORDAN KAN DU KONTAKTE OSS OM DENNE VARSELEN?

Hvis du har spørsmål eller kommentarer til denne kunngjøringen, kan du sende oss en e-post til arne@amarin.no eller per post til:

Amarin AS
Sørreisaveien 117
Gottesjorda
Sørreisa 9310
Norge

15. HVORDAN KAN DU GJENNOMGÅ, OPPDATERE ELLER SLETTE DATA VI SAMLER INN FRA DEG?
Basert på gjeldende lover i ditt land, kan du ha rett til å be om tilgang til personopplysningene vi samler inn fra deg, endre denne informasjonen eller slette den. For å be om å se gjennom, oppdatere eller slette din personlige informasjon, vennligst kontakt oss.